Strategie tržního managementu v podniku
Chcete-li v dnešní rychlé době přežít a provést s sebou i svou firmu, měli byste už mít zavedenou tržní strategii pro fungování podniku. Žádná jiná dnes téměř u nás nemá využití a bez orientace na zákazníka se může lehko stát, že padnete do krize, kvůli odchodu zákazníků ke konkurenci, nabízející lepší podmínky a služby.
Co je tržně orientovaný management?
Důležitým faktem je, že prolíná celým podnikem a stane se jeho základním kamenem
– Předvídání změn navazuje na kontinuální proces, který je na takové změny schopen reagovat, nikdy se nesmí stát, že se zaseknete u jedné věci, co funguje, protože trh se hýbe a můžete tak být snadno odplaveni do ústranní.
– Vyhodnocování, jak takové změny mohou ovlivnit vaši šanci získat nové zákazníky. To je důležité, protože každý nový zákazník je cenný a měli bychom si ho hýčkat, aby neodešel zase jinam.
– Rozhodnutím o výrobním programu, po předpovědi a vyhodnocení si zvolíme cílové trhy, stanovíme si cíle, které budou ve shodě s vizí a určíme si strategii, která bude pružně reagovat na změny a požadavky zákazníků.
Chování strategického managementu
Má za úkol vytvořit plán, zavést ho v podniku a kontrolovat strategickou činnost podniku. Takový management by měl pro delší časové období vymezit koncepci, směr a řízení podniku.
Podnik s úspěšně zavedeným tržním managementem
– Rozumíte trendům společnosti a trhu
– Co největší orientace na zákazníky
– Berete na vědomí konkurenci a vyhodnocujete její chování
– SWOT analýza, chápete své silné a slabé stránky a využíváte příležitostí tak, že se vyhýbáte hrozbám
– Máte vytvořenou vizi a strategické cíle, podle kterých se také chováte a jednáte
Shrnutí
– Definovali jste si vizi
– Zhodnotili prostředí a uvědomili si svou pozici v něm
– Určili jste si cíle a hlavní strategii, podle které budete jednat
– Každý z oborů vašeho podnikání má vlastní strategii pro úspěch
– Nastavili jste si program rozvoje, průzkumu trhu a hledání nových možností
– Máte vymyšlenou a naplánovanou alternativu
– Rozumíte své peněžní situaci a pozici na trhu
– Všechny vize, plány a strategie vztáhnete až na úroveň výroby a vytvoříte jednotlivé individuální operativní programy