Aby i starší automobil vypadal stále k světu, potřebuje mimo jiné také čas od času obnovit lak. A to nejen na karoserii, ale také na poklicích kol, světlech a dalších zařízeních. Je samozřejmě jasné, že tuto práci můžeme udělat sami doma, avšak jen málokdo z nás dokáže dosáhnout profesionálních výsledků. Koneckonců asi nikdo nemá doma například kompletní vybavení práškovacích lakoven.

Přitom právě tento typ lakovny je majiteli aut nejčastěji využívaný. Je to především proto, že práce zde je rychlá, čistá a přitom precizní. Není tedy třeba nechávat zde vůz třeba i několik dní, než se mu budou moci pracovníci věnovat. Celý proces je totiž automatický.

prášková lakovna

Jako první nás po důkladném umytí auta čeká přejezd do lakovací linky. Zde se aplikuje lak na hlavní karoserii. Během tohoto procesu jsou zakryta veškerá okna, stejně jako světla, poznávací značka či kola speciální fólií. Jak totiž již název napovídá, celý proces probíhá tím, že lak tryská ze sprejových trysek, které jsou podél linky umístěny, a je důležité, aby se nedostal mimo karoserii.

Díky tomuto systému je aplikován rovnoměrně po celé délce vozidla, takže nikde nevznikají slepá místa či místa, kde jej bylo aplikováno příliš. To je také jeden z důvodů obliby tohoto systému.

Následně naše auto čeká přesun do galvanické linky, kde je postaráno o poklice na kolech, stejně jako předek a zadek automobilu. Jelikož se jedná o speciální části, je potřeba aplikovat lak touto speciální metodou, aby skutečně dlouho vydržel.

lakovna

Po celém tomto procesu následuje leštění a voskování, podobně jako v kterékoliv jiné myčce automobilů. To je důležité nejen pro lesk vozidla, ale také proto, aby se čerstvý lak nepoškodil. Díky tomu pak bude naše auto vypadat skutečně dobře, i když se bude jednat o starší model. Jen je potřeba si pamatovat, že pokud při lakování změníme barvu, je potřeba to nahlásit na příslušných místech. Přeci jen, byla by škoda si zbytečně zadělávat na problémy.