Využití malého pozemku k parkování více aut
Lidé byli zvyklí využívat hromadnou dopravu. Spoje jezdily plně vytížené, protože aut bylo málo. Ceny za jízdenky byly přiměřené, spoje jezdily často, a tak nebyl důvod proč hromadnou dopravu nevyužít. Jenže auta se stala běžnou součástí téměř všech domácností. Ruku v ruce s rozšířením aut šly neustálé změny hromadné dopravy. Vlaky a autobusy už nejezdily tak často, což ještě zvýšilo potřebu mít svoje auto. Dnes má mnoho domácností víc než jedno auto, protože se do práce bez auta nedostanou. A když více dospělých pracuje v jinou dobu, nemohou jet ani spolu jedním autem.
Spolu se vzrůstajícím počtem aut v provozu vznikla potřeba mít dostatek parkovacích míst. Parkoviště jsou plná, a to jak u obchodů a zdravotních středisek, tak uprostřed měst, u firem i u škol. Zaparkovat u bytu je často zhola nemožné. Není výjimkou, že někdy je třeba autem jezdit i desítky minut, než se vám podaří zaparkovat. Města se k řešení tohoto problému staví spíše chladně. Řešení je přitom velmi jednouché.
– Inovativním řešením je stavba parkoviště na patro. Ušetří se tím nejen zastavěná plocha, ale výrazně se zvýší její využitelnost. V praxi to znamená, že díky takovému systému lze zaparkovat až 16 aut tam, kde by dříve mohla parkovat jen dvě auta.
– Novinka, jakou je parkovací věž, může být skvělým řešením nedostatku parkovacích míst nejen v obcích a městech, ale i na soukromých pozemcích, jako jsou například bytové domy.
– Součástí tohoto druhu parkování je tzv. chytré parkování. Ovládá se aplikací, přes kterou jde místo zarezervovat i zaplatit.
Životnost takového parkovacího domu je vyšší než 20 let, konstrukce je pevná a bezpečná, a díky rozměrům v něm mohou parkovat nejen běžná osobní auta, ale i SUV, což dnes uvítá spousta lidí. Většina míst není přizpůsobená na velikost SUV, ale tento parkovací dům s nimi počítá.