Vodácká výprava s potiskem na tričkách
Víte, že Československo bylo za socialismu námořní velmocí, ačkoli se našich hranic nedotýká jediná „slaná louže“? V polovině 80. let měla naše vlast celkem čtrnáct lodí, s nimiž námořníci brázdili světové oceány doslova křížem krážem. Názvy plavidel byly skutečně velkolepé, například Praha, Bratislava, Mír, Slapy, Lipno, Blaník nebo Kriváň. V návaznosti na námořní dopravu se u nás provozovalo vodáctví, a to buď jako sportovní odvětví, anebo formou rekreačního sportu.
Vodáci rovněž dávali svým kajakům, pramicím či kánoím příznačná jména, lodě se křtily podobně, jako ty zaoceánské, ovšem zároveň s popisy na lodních trupech se mezi vodáky objevovaly nápisy a malby na tričkách formou triček s vlastním potiskem.
Dokážete si představit vodáky bez trička s potiskem?
Potisk triček k vodáctví patří, odlišují se jimi od sebe různé méně či více početné skupinky nadšenců a nezávislý pozorovatel má tak šanci dozvědět se o nich něco bližšího. Na tričkách se objevují velmi často přezdívky, stručná charakteristika osobnosti formou vtipného textu a také místo, odkud ti lidé pochází, a s čím se ztotožňují
Trička s potiskem se sice běžně prodávají a mnohá z nich mají cosi společného s vodáckou tématikou, ale s tím se pravý vodák nikdy nesmíří, chce si vytvořit potisk vlastní, originální, ve formě inteligentního humoru, nikoli ve stylu „Udělám se za den, kolikrát chci“, případně s kotvou na prsou nebo siluetou postav plavících se na kánoi. Vodácká trička vůbec nemusí být potištěná vodními symboly, které málokdy zaujmou pozornost, pozorovatele kolem vás zajímá zejména váš životní styl, vaše zájmy a záliby. Co třeba zkusit kvalitní potisk na trička v tomto stylu, například pokud jste fanda do volejbalu, můžete o tom dát na vědomí volejbalovým míčem a krátkým textem, kdo rád pěstuje kaktusy zas fotkou kvetoucích pichláčků, koho zajímá železniční modelářství, může mít na potisk na tričku třeba v podobě stylové parní lokomotivy.
Věřte nebo ne, lidem schází více osobního kontaktu a otevřenosti právě díky tomu, že se obávají ostatním svěřit s tím, co je zajímá, a rozhodně nejsou všichni pivaři a milovníci drahých luxusních aut.